اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا بدنبال کاهش وزن و لاغری سریع هستید. صفحه ی درستی را برای کسب اطلاعات در خصوص تزریق بوتاکس معده انتخاب کرده اید. در این مقاله میخواهیم در مورد چگونگی تزریق بوتاکس معده توضیح دهیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات مهم و ضروری در خصوص لاغری سریع با تزریق بوتاکس معده را بخوانید. تمامی سوالات شما را پاسخ خواهیم داد.

رزرو نوبت رایگان مشاوره از کلینیک گوارش سپید

دریافت مشاوره سپید

بوتاکس معده چیست؟

تزریق سم بوتولینوم A یا BT-A به ماهیچه های داخل معده – مانند بوتاکس، دیسپورت، زئومین و مایبلوک – یک روش برای لاغری سریع و کاهش وزن است که بتازگی بسیار پر طرفدار شده است و یکی از شاخص ترین روش های لاغری سریع و کاهش وزن شناخته میشود.
تا مدت ها از تزریق بوتاکس فقط برای رفع چین و چروک استفاده می شد اما تزریق بوتاکس خواص دیگری نیز دارد.

<yoastmark class=

بوتاکس معده چگونه موجب لاغری می شود؟

تزریق بوتاکس در معده موجب می شود ماهیچه های دیواره معده برای حدود ۴ الی ۶ ماه بی حرکت بشوند و از انقباض آنها جلوگیری می کند. این باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند، و غذای مصرف شده بیشتر در معده خواهد ماند و به شما کمک می کند سریعتر و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

بوتاکس معده دقیقا چگونه عمل می کند؟

هنگامی که بوتاکس به این عضلات تزریق می شود، آزاد شدن استیل کولین را مسدود می کند، که به نوبه خود باعث شل شدن ماهیچه ها و کندی فرآیند گوارش می شود. این تاخیر در تخلیه معده می تواند منجر به افزایش احساس سیری یا سیری شود که می تواند به کاهش مصرف غذا و کاهش وزن کمک کند.

چرا بوتاکس معده را برای لاغری انتخاب کنیم؟

یک روش کم تهاجم و بی خطر و ایمن حساب می شود.

تزریق بوتاکس معده چگونه است؟
تزریق بوتاکس معده چگونه است؟

کاندیداهای مناسب برای تزریق بوتاکس معده این روش چه کسانی هستند؟

تزریق بوتاکس معده برای درمان تمام وضعیت های چاقی مناسب نیست. افرادی که از افزایش قابل توجه وزن رنج می برند واجد شرایط این روش نیستند.

با این حال، برای کسانی که از اضافه وزن رنج می برند یا افرادی که از کنترل ضعیف اشتها رنج می برند مناسب است.

بوتاکس معده چگونه تزریق می شود؟

به شما داروی آرام بخش می دهد تا شما را خواب آلود کند. این کار توسط تکنسین بیهوشی و تحت نظر پزشک فوق تخصص گوارش در کلینیک سپید انجام میشود.
یک آندوسکوپ مجهز به سرنگ را در دهان و گلوی شما را به معده وارد می کند. آندوسکوپ، یک لوله منعطف با نور و دوربین، به پزشک اجازه می دهد تا محل تزریق را ببیند.
سم بوتولینوم را در چندین نقطه در اطراف پایین معده تزریق می کند.
کل مراحل توسط پزشک فوق تخصص گوارش کلینیک سپید انجام می شود.

آماده سازی فرد برای تزریق آندوسکوپی سم بوتولینوم معده

دستورالعمل های پزشک خود را قبل از انجام عمل دنبال کنید. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

نخوردن و ننوشیدن برای مدت معینی قبل از عمل.
تغییر دوز یا زمان مصرف داروهای خود در روز(های) منتهی به عمل.
در هنگام تزریق سم بوتولینوم معده چه اتفاقی می افتد؟
این عمل در مرکز آندوسکوپی انجام می شود و تزریق حدود 10 دقیقه طول می کشد.
در این خصوص پزشک فوق تخصص گوارش کلینیک سپید حتما راهنمایی های لازم را انجام خواهند داد.
پیروی از دستورات پزشک بسیار مهم است.

رزرو نوبت رایگان مشاوره از کلینیک گوارش سپید

دریافت مشاوره سپید

تزریق بوتاکس معده برای چه افرادی مناسب است؟

شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشید
با اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش موفقیتی کسب نکرده اید
می خواهید سبک زندگی سالم تری را شروع کنید
می خواهید خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی را کاهش دهید.

هزینه بوتاکس معده در تهران و در مرکز تزریق بوتاکس معده سپید چقدر است؟

هزینه و قیمت بوتاکس معده در کلینیک گوارش سپید حدود ۹ میلیون تومان می باشد.

تجربه تزریق بوتاکس معده

در کلینیک گوارش سپید بیش از ۱۰۰ نفر تزریق بوتاکس معده را انجام داده اند و رضایت دارند.
یکی از جالب ترین موضوعات در این مطالعه تاثیر بوتاکس بر اشتها بود.
پس از عمل بوتاکس داخل معده، 47 بیمار از 56 بیمار اظهار داشتند که اشتهایشان کاهش یافته است. اهمیت کاهش اشتها در کاهش وزن به خوبی شناخته شده است. بعد از اسلیو گاسترکتومی که یک روش مهم جراحی چاقی است، سطح هورمون گرلین و اشتها کاهش می یابد.
انقباض آنترال معده جزء مهمی از حرکت طبیعی معده است. به نظر می رسد کاهش تحرک آنترال باعث طولانی شدن تخلیه معده می شود. تزریق داخل معده BTX-A انقباض عضله معده را مهار می کند. بنابراین BTX-A را نیز به ناحیه آنترال معده تزریق کردیم.

مراجعه کنندگان در کلینیک گوارش سپید در مورد تزریق بوتاکس چه می گویند؟

بیش از۷۰ درصد از بیماران رضایت بالایی را پس از عمل بوتاکس داخل معده ابراز کرده اند. همچنین مهم است که تا کنون هیچ گونه عارضه جدی در طول یا بعد از عمل مشاهده نشده است.

بهبودی پس از انجام چگونه است؟

هنگامی که اثر آرامبخش از بین رفت و کامل به هوش آمدید می توانید به خانه بروید. اما شما به کسی نیاز دارید که شما را تا خانه همراهی کند چون ممکن است خواب آلود باشید.

حدود یک هفته تا 10 روز پس از عمل، باید متوجه شوید که کمتر گرسنه هستید، هنگام غذا خوردن سریعتر سیر می شوید و می توانید با غذای کمتر احساس سیری کنید.

عوارض تزریق سم بوتولینوم معده

تزریق سم بوتولینوم در معده برای کسانی که مشکل عضلانی ندارند و به سم بوتولینوم حساسیت ندارند بی خطر است. تزریق ممکن است منجر به خونریزی بسیار کمی در داخل معده شود. اکثر مردم عوارض جانبی کمی دارند یا هیچ.
در کل یک روش بی خطر و ایمن حساب میشود.

چاقی یک مسئله جدی پزشکی است . مدیریت اضافه وزن ، کاهش وزن و لاغری یک موضوع جدی است و بسیاری از افراد دغدغه مند این مشکل هستند.

کاهش وزن با تزریق سم بوتولینوم معده

مطالعات نشان می دهد که تزریق موفقیت آمیز سم بوتولینوم به معده می تواند منجر به کاهش وزن حدود 5 تا 10 درصد در طی شش ماه شود.

برای بهترین نتیجه، با یک پزشک یا متخصص تغذیه کار کنید، که ممکن است توصیه کند ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید و رژیمی را دنبال کنید که بر غذاهای سالم و مغذی تاکید دارد.

پزشک شما همچنین ممکن است پیشنهاد دهد:

آهسته غذا خوردن برای جلوگیری از ناراحتی معده.
غذای خود را به طور کامل بجوید.
زمانی که احساس سیری کردید توقف کنید.
سم بوتولینوم ماهیچه های معده شما را برای حدود سه ماه بی حرکت یا منجمد می کند و پس از آن ممکن است متوجه شوید که اثرات آن شروع به از بین رفتن می کند. ممکن است بتوانید شش ماه پس از آخرین پروسه تکراری انجام دهید.

تزریق بوتاکس معده برای لاغری
تزریق بوتاکس معده برای لاغری

آمار و آنالیز تحقیقات در خصوص تزریق معده

در مجموع 56 بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند. میانگین وزن قبل از بوتاکس معده 02/14±25/85 و بعد از بوتاکس معده 68/12±98/76 بود. میانگین کاهش وزن در بیماران مورد مطالعه تقریباً 9 کیلوگرم بود. BMI حدود 3 واحد کاهش یافت. میانگین زمان برای حداکثر کاهش وزن 60.39   37.43 روز بود. در مجموع 49 بیمار (87.5%) کاهش اشتها و سیری زودرس را گزارش کرده بودند. حدود 53.6 درصد از بیماران راضی بودند. هیچ عارضه ناشی از عمل آندوسکوپی در این سری مشاهده نشد.
تزریق BTX-A داخل معده می تواند در کاهش وزن مفید باشد. این یک روش کم تهاجمی، مقرون به صرفه، بدون عوارض جانبی جدی است.
این روش لاغری نسبت به سایر روش های لاغری بسیار ارزان و کم هزینه است و مطالعات و همچنین رضایت مراجعه کنندگان نشان داده است که تزریق بوتاکس معده برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است.
از شما دعوت می کنیم تا نظرات و رضایت افرادی که بوتاکس معده تزریق کرده اند را از وبلاگ ما مطالعه کنید.

شماره تماس مشاوره رایگان :
09305576635
۰۲۱۸۸۵۹۶۳۲۵
۰۲۱۸۶۱۲۹۱۶۵

فواید و بوتاکس معده چیست؟

تاثیرات و مزایای بوتاکس معده عبارتند از:

غیر جراحی: بر خلاف جراحی بای پس معده و سایر روش های تهاجمی، بوتاکس معده یک درمان غیرجراحی است که می تواند در یک محیط سرپایی انجام شود.
عوارض بیهوشی عمومی طولانی مدت را ندارد.
حداقل زمان استراحت: بیشتر افراد می توانند فعالیت های عادی خود را مدت کوتاهی پس از عمل از سر بگیرند.
ایمن و موثر: مطالعات بالینی نشان داده است که بوتاکس معده می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجهی در برخی افراد شود.
هزینه کم : تزریق بوتاکس معده نسبت به سایر روش های لاغری هزینه کمتری دارد.
بستری : بعد از تزریق بوتاکس معده هیچ نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.
درمان بیماری ها : علت اصلی بسیاری از بیماری ها چاقی و اضافه وزن است، با تزریق بوتاکس معده برای درمان آپنه و یا حتی پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی ، میتوان سالم تر زندگی کرد.

چرا باید لاغر شویم؟

چاقی در سال های گذشته به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است. عوامل ژنتیکی، اجتماعی، روانی و رفتاری در چاقی مهم هستند. به خوبی شناخته شده است که چاقی خطر ابتلا به برخی اختلالات از جمله دیابت، فشار خون شریانی، هیپرلیپیدمی، سندرم آپنه خواب و سکته مغزی را افزایش می دهد.
چاقی و اضافه وزن یک بیماری حساب میشود که دارای عوارض بسیار زیادی است.
برخی از عوارض چاقی عبارتند از :

1. بیماری‌های قلبی و عروقی: افراد چاق عرضه به بیماری‌های قلبی و عروقی همچون آترواسکلروز (رسمیتای عروق)، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی می‌شوند. این افراد با خطر افزایشی از سکته قلبی و سکته مغزی روبه‌رو هستند.

2. دیابت نوع 2: چاقی افراد را در معرض افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می‌دهد. این بیماری معمولاً با افزایش مقدار گلوکز (قند خون) همراه است و می‌تواند عوارض جدی مانند آسیب به کلیه‌ها، عینک و مشکلات قلبی ایجاد کند.
تزریق بوتاکس معده می تواند یکی از عوامل اصلی و مهم پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دوم باشد.

3. بیماری‌های تنفسی: چاقی می‌تواند به مشکلات تنفسی منجر شود. این افراد ممکن است دچار سوءتنظیم نفسی، انسداد راه‌هوایی، یا آپنه خواب (وقفه در تنفس در طول خواب) شوند.

4. بیماری‌های کبدی: افراد چاق ممکن است دچار چربی کبدی و سایر مشکلات کبدی شوند که به تدریج منجر به سیروز کبدی می‌شوند.

5. بیماری‌های مفاصل: وزن اضافی بر روی مفاصل فشار می‌آورد و می‌تواند به بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز (کاهش درون‌زایی غضروف مفاصل) و درد مفاصل منجر شود.

6. بیماری‌های روانی: چاقی ممکن است به مشکلات روانی نظیر افسردگی و اضطراب منجر شود، زیرا تأثیرات روانی و اجتماعی آن می‌تواند بر روی عزت نفس و کیفیت زندگی افراد تأثیر بگذارد.

7. بیماری‌های سرطان: برخی از نوع‌های سرطان مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان و سرطان رحم با چاقی در ارتباط قرار گرفته‌اند.

8. مشکلات عقب‌ماندگی در کودکان: کودکان چاق نیز ممکن است مشکلات در عملکرد تحصیلی و رفتاری داشته باشند.

9. مشکلات در باروری: چاقی می‌تواند به مشکلات در باروری و ناتوانی در بارداری منجر شود.

رزرو نوبت رایگان مشاوره از کلینیک گوارش سپید

دریافت مشاوره سپید

سوالات متداول در مورد لاغری با بوتاکس معده در مرکز بوتاکس معده تهران

  • آیا بوتاکس معده بی خطر است؟

بوتاکس معده کاملا بی خطر است و هیچ مشکلی برای سلامتی بیمار ایجاد نمی کند. با این حال، قبل از تزریق، باید دستورالعمل های پزشک مانند ناشتا بودن و قطع هر گونه داروهای رقیق کننده خون را دنبال کنید.
بوتاکس معده اگر به درستی انجام شود یک عمل بی خطر محسوب می شود.

  • آیا لاغری با تزریق بوتاکس معده دائمی است؟

مثل هر روش لاغری دیگر نتایج آن دائمی نیست، و برخی از افراد اغلب پس از از دست دادن وزن، دوباره افزایش وزن را تجربه می کنند. رعایت رژیم غذایی و تصحیح سبک زندگی در تناسب اندام بسیار مهم است.

  • اثر بوتاکس معده از چه زمانی شروع می شود؟

احساس گرسنگی در عرض 3-2 روز پس از استفاده از بوتاکس معده کاهش می یابد. کاهش وزن بعد از 2 هفته ظاهر می شود. 10-20 کیلوگرم هدف از دست می رود.

  • آیا بوتاکس معده ، موجب سوراخ شدن معده میشود؟

خیر اصلا
بوتاکس معده فقط روی ماهیچه های صاف معده اعمال می شود، هیچ تاثیری بر سلول های عصبی و حرکت روده ها ندارد. بنابراین تنبلی روده را افزایش نمی دهد. در رژیم غذایی که بعد از بوتاکس معده برای شما تهیه می شود (این را به متخصص تغذیه خود بگویید)، با افزودن مواد غذایی برای عملکرد روده به رژیم غذایی، بهبود تنبلی روده مشاهده می شود.

  • آیا می توان آن را برای زنان باردار و شیرده اعمال کرد؟

مطالعات کافی در مورد استفاده از بوتاکس معده در زنان باردار و شیرده انجام نشده است پس بهتر از با پزشک متخصص در این خصوص مشورت نمایند.

  • انتظارات از عمل بوتاکس معده چیست؟

انتظار می رود که بیماران 10-15٪ از وزن خود را در یک دوره 3-6 ماهه از دست بدهند. میزان کاهش وزن؛ ممکن است از فردی به فرد دیگر بر اساس سن، میزان متابولیسم و دفعات ورزش متفاوت باشد.

  • تغذیه بعد از بوتاکس معده چگونه باید باشد؟

اولا از هیچ درمانی نباید انتظار معجزه داشت. بعد از عمل بوتاکس باید به تغذیه توجه کرد. پس از بوتاکس معده، تغذیه نباید با غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات اضافی مانند فست فود انجام شود. حداکثر سود را می توان از بوتاکس به دست آورد.
مشاور با پزشک متخصص تغذیه برای کمک به لاغری با این روش بسیار مهم است.

  • برای افرادی که ورم معده یا زخم معده دارند آیا امکان تزریق بوتاکس معده وجود دارد؟

در بیماران مبتلا به زخم معده یا ورم معده، ابتدا می توان درمان مناسب این بیماری ها را انجام داد و سپس بوتاکس معده را انجام داد.

  • در مرکز تزریق بوتاکس معده کلینیک گوارش سپید چه اقداماتی برای مراجعه کننده انجام میشود؟

ابتدا شرایط مراجعه کننده توسط مشاوران ما بررسی میشود.سپس شرایط کاندیدای تزریق بوتاکس توسط فوق تخصص گوارش دکتر محمد علی محمدزاده مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد.
پس از اینکه پزشک فوق تخصص گوارش انجام این فرآیند را برای مراجعه کننده تایید کردند مراحل انجام به شخص توضیح داده خواهد شد و وارد پروسه انجام عمل میشود.

  • آیا بوتاکس معده نیاز به آزمایشات قبلی دارد؟

دکتر خوب تزریق بوتاکس معده ممکن است برخی آزمایشات را قبل از انجام روش برای اطمینان از سلامت کلی شما توصیه کند.

  • آیا می‌توانم بوتاکس معده را همراه با دیگر روش‌های کاهش وزن انجام دهم؟

بله، اما باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ترکیب این روش‌ها بی‌خطر است.

  • آیا پس از تزریق بوتاکس معده نیاز به استراحت داریم؟

معمولاً نیاز به استراحت خاصی نیست و افراد می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

  • آیا می‌توانم بلافاصله پس از تزریق بوتاکس معده غذا بخورم؟

توصیه می‌شود که پس از تزریق، تا چند ساعت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

  • آیا می‌توانم پس از تزریق بوتاکس معده ورزش کنم؟

بله، افراد معمولاً می‌توانند پس از چند روز به فعالیت‌های ورزشی خود بازگردند، اما باید از ورزش‌های شدید در روزهای اول خودداری کنند.

در مرکز تزریق بوتاکس معده سپید، تا لحظه نگارش این مقاله بیش از ۳۰۰ مورد تزریق بوتاکس معده انجام شده است که مراجعین عزیزمان رضایت کامل از تزریق بوتاکس معده برای لاغزی داشته اند.

شماره تماس مشاوره رایگان :
09305576635
۰۲۱۸۸۵۹۶۳۲۵
۰۲۱۸۸۰۹۰۵۸۳

 

منبع : ncbi.nlm.nih

شما به این مقاله چند ستاره میدهید؟